Saturday, March 12, 2011

Otomen Jepun

assalamualaikum :)

morning suma. aku bgun awl hari ney. teramat bangga. wlaupun tdoq 
lwt sperti biasa. hahaha :D hari ney bgun awl sbb nk breakfst gan mak n adk 
aku kt luaq. klu x mmg xbgun g larh.

semalam kecoh pasal gempa n tsunami kat Jepun. takot gila aku tgk keadaan kt sna.
dlu prnah skali aku gtau someone yg aku nk p Jepun. haha. mmg aku suka Jepun 
sbb kbnykan org depa ramah gan org. 2 sbb aku suka :) and satu sbb g 
aku suka Jepun ney kes Zack Zukhairi (nma dya da hruf 'z', aku suka ! )
tgk dya story psl Jepun, aku lg tringin nk p sana. nk tgk sndiri
dgn mata kpala aku psl vending mchine, sven elven depa n bnyk g arh. 
cm hampeh ja alasan aku nk p Jepun. haha :D

baru 2 minggu lps kuaq cita psl gempa kt NZ. skrang Jepun plak. hm.
Allah dh bg amaran 2. bnykkan lah amal ibadat. aku psn kt diri aku sma ney :)

ampa ingt x msa f3 dulu da sbjk geo ? yg ambk geo msa f5 xkesah larh.
sbjk ney bnyk cita psl peta an. so, masa f3 aku dulu dlm bnyk2 
negara. mmg aku aim negra Jepun. hahaha. aku xtau psl pa. 
dlm bnyk2 bentuk kt peta 2. aku bknan kt bntuk ngara Jepun.

ney peta negara Jepun. ampa x rasa unik ka bntuk dya ? haha

back to the main topic. ttba cita psl f3 plak :p
bila jd bencana alam cmni baru rasa seram sjuk badan. hm. takot :(
cuba byangkn kita da kt sana tyme 2. huish. klu aku mmg xtau nk wtpa dh. nges pa.
mau x nges. mna penah bdepan gan stuasi cmni. slma ney pling trok pun bnjir.
bnjir xpa g. kurang2 bley lari sbb ayaq dya slow. klu gempa or tsunami. 
kita x sure ayaq tsunami 2 nk p mna. dya pkai jalan ja kt mna dya bley lalu. 
dh 2 siap angkut keta, umah sgala bagai. uish. siyes takot.

ayaq dya kaler hitam.

keta 2 bley trapung. mcm ringan ja tgk.

bila jd cmni otomen pun xley nk tolong. 
doremon ?

tudiaa otomen depa. seram gila yg tanduk pnjang 2.
awt yg muka petak 2 aku xpenah tgk pun. haih.

tmpat bca brita pun dh ready. siap pkai topi kslamatn.

org Jepun mmg dh get ready psl tsunami lps gempa 2. tp cmna ready pun
Allah nk tunjuk kkuasaan dya. pa2 pun bley jd. so, bg kita yg masih bnfas ney
bnyk2 kn larh ambik iktibar dari apa yg berlaku kt ngara org. 
setiap yg brlaku 2 mesti ada SEBAB, PUNCA DAN AKIBAT dya.
sama2 larh kita berdoa agar negara kita terlindung dari suma ney. amin.

 

Rasulullah SAW bersabda :
Abu Hurairah berkata, “Nabi bersabda, ‘Tidak akan tiba hari kiamat sehingga ilmu pengetahuan (agama) dilenyapkan, banyak gempa bumi, masa saling berdekatan (semakin singkat), banyak timbul fitnah, banyak huru-hara yaitu pembunuhan, hingga harta benda melimpah ruah di antara kamu.”
title lari sikit pada cita. haha.
otomen xmau kuaq sgt. pemalu~

4 comments:

Fatin N. said...

bestnya entry nie..kak pon tkot..
rsa nk blik ja..

zaryfah arifin said...

uargh. balik lekaih2 kit. bley p jln2 :D

icha fariha said...

bumi sudaa tenat.. huhuhu~~

zaryfah arifin said...

btoi icha :(